De Nieuwe Yogaschool

Sylvia Welsing Schaefer

Sylvia Welsing-Schaefer studeerde Biologische Gezondheidskunde en Geneeskunde in Maastricht. Tijdens haar studies gaf zij jarenlang aerobics- en spinninglessen op meerdere sportscholen. Sinds 2006 is zij werkzaam als arts. Toen zij in 2009 ziek werd hielp yoga haar om dat te accepteren. Zij besloot haar accent te verleggen en volgde drie yogaopleidingen bij YogaTeacher (Vinyasa, Anatomie / Techniek en Yin).

Sylvia geeft bij de Johan Noorloos Teacher Training de workshops:

- Anatomie en fysiologie
Behandeling van basisbegrippen: cellen, spieren, bindweefsel, botten, weefsels en organen. De anatomie van het bewegingsapparaat en aansturing daarvan door het zenuwstelsel. Het centrale en perifere zenuwstelsel, het sympatische- en parasympatische deel en de effecten van acute- en chronische stress. Ook komen de anatomie van zwangerschap aan bod en de “do’s en don’ts.”